استاندار یزد پیشنهاد داد؛

تهیه و تدوین سند اجرایی کردن طرح مقاوم سازی در استان

یزدفردا:استاندار یزد در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی تهیه و تدوین سند اجرایی کردن طرح مقاوم سازی ساخت و ساز را پیشنهاد داد.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " محمد رضا فلاح زاده " در همایش مقاوم سازی که به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در سالن شهید منتظر قائم استانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت به کارگیری و به مرحله اجرا در آوردن دانسته های بشر در پیشرفت و توسعه جامعه گفت: باید همزمان با فراگیری علوم در تمامی زمینه ها مرحله به مرحله دانسته ها را به عمل تبدیل نمود.
وی در ادامه با اشاره به هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی افزود: در دنیای امروز 43 نوع حادثه به ثبت رسیده که 15 نو ع از آن در استان یزد شناخته شده است.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت رعایت اصول مقاوم سازی بر نظارت مسئولان مربوطه و جلوگیری از ساخت و سازهای بدون مجوز و بی اصول در استان تاکید کرد.
وی ادامه داد: آینده کشور به ویژه استان یزد و سرافرازی ملت و حفظ سرمایه های اجتماعی استان به میزان حساسیت و عمل به وظیفه هر فرد در هر مجموعه و جایگاه بستگی دارد.
فلاح زاده با ارائه پیشنهادی مبنی بر اصلاح الگوی کاشت ، ترویج و فرهنگ سازی برای استفاده بهینه از آبیاری قطره ای در بین مردم را خواستار شد.
وی در ادامه همایش، بر تولید مصالح مناسب و استاندارد، آموزش حرفه ای کارگران ساختمانی، احیاء حضور معماران به منظور پرکردن خلاء بین مهندسین متخصص و بناها تاکید کرد.
مدیریت ارشد استان همچنین جلوگیری از زمین خواری، دریافت پروانه ساخت واحد ها، نظارت بر اجرا، رعایت اصول مقاوم سازی ، زیباسازی و شهرسازی را از ویژگی های مسکن مهر بر شمرد.
معاون امور عمرانی استاندار نیز در این همایش با تاکید بر فرهنگ سازی و رعایت اصول مهندسی و مقاوم سازی در جامعه، نظارت دقیق و کامل مسئولان مربوطه در زمینه ساخت و سازها را خواستارشد.
"سید محمد میرسعیدی" افزود: ایمن سازی و بهسازی ، تبادل اطلاعات و تجربیات ، ارائه نتایج به جامعه علمی و فنی، گسترش فرهنگ ایمن سازی در سطح جامعه و گسترش فرهنگ مقاوم سازی و بهسازی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا